Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Klantenservice

    Veelgestelde vragen

    Product & Prijs

    1.1 Wat is het verschil tussen goed, zeer goed & als nieuw?

    Wij kozen ervoor om onze telefoons in 3 verschillende varianten aan te bieden naargelang het aantal gebruikssporen. Zo weet je duidelijk wat je kan verwachten.

     

    Als nieuw:

    De iPhone ziet er als nieuw uit. Het scherm is steeds volledig krasvrij en de behuizing heeft geen tot minimale gebruikssporen die nauwelijks met het blote oog zichtbaar zijn.

    Zeer goed:

    De iPhone kan lichte gebruikssporen vertonen zoals een paar kleine krasjes op de behuizing. De display is nagenoeg krasvrij.

    Goed:

    De iPhone heeft duidelijk zichtbare gebruikssporen. De behuizing en scherm zullen zichtbare krasjes vertonen 

     

    Elk toestel is steeds zorgvuldig getest en werkt volledig zoals nieuw. Daarnaast krijg je altijd 24 maanden garantie.

    Voor meer informatie en voorbeeldfoto's klik hier.

    1.2 Ik wil graag langskomen en de telefoons bekijken

    Naast onze hoofdactiviteit als webshop willen we je ook de mogelijkheid geven enkele toestellen te bezichtigen. Onze Apple experts staan je graag bij met persoonlijk advies zodat je zeker bent van de juiste keuze. Om wachttijden te voorkomen werken we op afspraak. Boek je afspraak via hier in via onze kalender

    1.3 Waar komen de telefoons vandaan?

    Al onze telefoons die wij aanbieden zijn afkomstig uit het bedrijfsleven of van winkel retours. Denk bijvoorbeeld aan een grote tot middelgrote KMO dat om de X aantal maanden de allernieuwste iPhone aan hun werknemers geeft om hen tevreden te houden. De vorige toestellen worden door ons getest en nagekeken. Zwaar beschadigde of gebruikte toestellen worden afgekeurd en functionele toestellen worden overgenomen.

    Door onze jarenlange ervaring worden er ook toestellen overgenomen van winkels of webshops waarbij de klant een nieuw toestel heeft geretourneerd binnen de 14 dagen en deze dus niet meer als nieuw kan worden verkocht.

    1.4 Wat is de batterijcapaciteit van de iPhones?

    Al onze refurbished iPhones worden geleverd met een batterijstatus tussen 85-100%.

    Vorig jaar was de gemiddelde batterijcapaciteit van onze refurbished iPhones 94%.  

     

    Lithium-ionbatterijen zijn ontworpen om binnen een bereik hoger dan 80% te werken aan topprestaties.

    Hiernaast testen we ook het aantal oplaadcycli en de leeftijd van de batterij. Wanneer deze niet slaagt voor één van onze verschillende testen wordt deze vervangen. We vervangen en verwijderen geen gezonde batterijen om onnodig elektronisch afval te voorkomen. Zo bieden we een duurzame oplossing aan waar je nog vele jaren plezier aan kan beleven.

    1.5 Marge of Btw?

    Onze refurbished producten kunnen worden aangeboden tegen de Europese marge regeling. Dit is van toepassing op tweedehands goederen die in oorsprong met 21% btw zijn ingekocht van een particulier, omdat een particulier geen btw mag heffen.

    Marge producten hebben een extra lage prijs en daardoor kunnen wij zeer lage prijzen aanbieden op ieder toestel. Hierdoor word het voordeel om een refurbished iPhone aan te schaffen nog groter!

    Bestelling & levering

    2.1 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    1. Je bestelde een refurbished iPhone:

    Bij een voorradig product:

    Je bestelling wordt ingepakt en aangemeld bij  Bpost. De eerstvolgende update krijgt u van de bezorgdienst zodra uw pakket in hun sorteercentrum is verwerkt. Door de grote drukte bij bezorgdiensten kan de verwerking wat langer duren dan normaal (tot 48 uur).Wij verzoeken u om te wachten op het bericht van de bezorgdienst alvorens contact met ons op te nemen in verband met een mogelijke vertraging.

     

    Bij een niet voorradig product:

    Een niet voorradig product heeft op de productpagina een geschatte leveringstermijn die je kan terugvinden net onder de prijs.(zie foto) Dit houdt in dat deze variant op aanvraag werd besteld bij onze leveranciers. Zodra het product bij ons ontvangen werd krijg je automatisch een update per mail met je track & trace code van het pakket. Wij verzoeken u om te wachten op het bericht van de bezorgdienst alvorens contact met ons op te nemen om vertragingen te voorkomen.

     

    2. Je bestelde Accessoires voor je iPhone/iPad:

    Je bestelling wordt ingepakt en aangemeld bij DPD of Bpost. De eerstvolgende update krijgt u van de bezorgdienst zodra uw pakket in hun sorteercentrum is verwerkt. Door de grote drukte bij bezorgdiensten kan de verwerking wat langer duren dan normaal (tot 48 uur).Wij verzoeken u om te wachten op het bericht van de bezorgdienst alvorens contact met ons op te nemen in verband met een mogelijke vertraging.

    2.2 Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

    We zullen je op de hoogte houden van de status van je bestelling via e-mail. Zodra je bestelling klaar is om te worden verzonden, sturen we je email met daarin een Bpost tracking link. Hiermee kun je je verzending volgen. Bpost zal je een e-mail sturen op de dag van levering met een ingeschat uur van levering.

    2.3 Welke verzendopties zijn er?

    Je bestelling wordt veilig en aangetekend opgestuurd via UPS. Hiervoor heb je de keuze uit 2 verschillende leveringsopties:

    Thuislevering:

    Je pakje wordt op het door jou gekozen adres afgeleverd door de koerier. Dit is vaak tijdens de kantooruren. Via een e-mail met tracking informatie word je op de hoogte gehouden van het geschatte uur van levering.

    Ophalen bij een UPS afhaalpunt:

    Geef bij verzendmethode aan dat je je bestelling wilt ophalen in een UPS-punt bij jou in de buurt. Je zal een mail of SMS ontvangen zodra hij beschikbaar is voor afhaling. Het handige is dat dit vaak na de werkuren ophaalbaar is. Zo kies jij wanneer het voor jou past!

     

    2.4 Verkoopt Reswipe aan bedrijven?

    Ja Reswipe verkoopt ook zakelijk aan bedrijven. Wil je graag voor je bedrijf een bestelling plaatsen? Ons gedreven team van Apple experts helpt hier graag bij. Vanaf 4 stuks maken we een offerte op maat naargelang de wensen en noden van je personeel.

     

    Neem contact op met onze klantendienst via: [email protected]

    Je persoonlijke accountmanager neemt zo snel mogelijk contact op.

    Garantie & reparatie

    3.1 Hoe lang heb ik garantie?

    Al onze toestellen komen met 3 jaar garantie, waarvan 12 maanden garantie op de batterij & accessoires. Ons artikel: ‘Wat valt er onder de 3 jaar garantie?’ geeft meer uitleg over onze garantie.

    3.2 Wat valt er onder de 3 jaar garantie?

    Onze Reswipe garantie dekt alle technische mankementen, zoals problemen met de camera, de speakers, de microfoon etc. Defecten ontstaan door fysieke- of waterschade worden niet gedekt.  Al onze iPhones komen met 36 maanden garantie. Defecten aan de batterij of laadaccessoires van het toestel worden gedekt door 12 maanden garantie. 

    3.3 Help mijn telefoon heeft een gebarsten scherm of andere schade

    Helaas valt fysieke schade aan de telefoon niet binnen de gebruikelijke garantievoorwaarden.

    Maar niet getreurd! Onze hersteldienst kan je display herstellen aan een scherp tarief

    Wanneer de reparatie wordt uitgevoerd door onze techniekers zal je de garantie blijven behouden. Daar dat wij de kwaliteit van de herstelling kunnen waarborgen.

     

    Meld je retour aan via ons retourformulier.

    Na het aanmelden van je retour zal deze zo snel mogelijk worden aanvaard door de hersteldienst en ontvang je van ons een prepaid Bpost retourlabel.

     

    Kom je liever ter plaatse in ons servicepunt te Zaventem?

    Neem een kijkje in onze kalender om een afspraak in te plannen:

    Zo ben je meteen aan de beurt en wordt het toestel hersteld binnen 30 minuten.

    3.4 Hoe stuur ik mijn telefoon naar Reswipe’s hersteldienst?

    Om uw product als retour te zenden gaat u als volgt te werk:

    1. Vul het retourformulier in en voeg deze uitgeprint toe in de doos van je retour.

    2. Log je iCloud account uit van het toestel en verwijderde toegangscode. Meer info? Klik hier.

    3. Retourneer uw iPhone met voldoende beschermingsmateriaal. Opgelet, retourneer enkel uw iPhone. Accessoires zoals een hoesje, simkaart, lader of overige zaken zullen gerecycleerd worden bij ontvangst. 

     

    Retouradres voor herstellingen:
    Reswipe BV
    Leuvensesteenweg 613
    1930 Zaventem
    België

    3.5 Hoe lang duurt een reparatie?

    Wanneer er zich een probleem voordoet met je toestel, kan je deze naar ons sturen voor herstelling. We herstellen of vervangen dan je toestel.

     

    Door het gebruik van een eigen hersteldienst van reparateurs met jarenlange ervaring maken we komaf met de standaard 3-5 weken reparatietijd waar andere aanbieders je zonder schroom op laten wachten. We begrijpen het belang van een goed werkend toestel.

     

    De heenzending met Bpost neemt 1-2 werkdagen in beslag. Het verwerken van je herstelling kan 1-3 werkdagen duren. Vervolgens sturen we je de telefoon weer terug met Bpost.

    3.6 Hoe schakel ik de functie ‘zoek mijn iPhone’ uit?

    1. Ga naar ‘Instellingen’
    2. Tik op je naam, gevolgd door ‘Zoek Mijn iPhone’
    3. Zet de schakelaar bij Zoek mijn iPhone uit
    4. Voer het wachtwoord van je Apple ID in

    3.7 Ik ben vergeten de ‘zoek mijn iPhone’ functie uit te schakelen voor de retourzending.

    1. Vul je e-mailadres en wachtwoord in op icloud.com/find
    2. Klik op 'alle apparaten' in het midden bovenaan
    3. Klik de desbetreffende iPhone aan in de lijst
    4. Klik vervolgens op ‘Verwijder uit account’ en bevestig je keuze.
    5. Open vervolgens deze lijst opnieuw door op 'alle apparaten' te klikken
    6. Klik op de 'X' naast de telefoon in kwestie
    7. Bevestig dat je de telefoon wilt verwijderen

    Betaling

    4.1 Welke betalingsmethoden bieden jullie aan?

    Online kan je betalen met Bancontact (kaart en App), kredietkaart (Visa of MasterCard), of een manuele overschrijving.

     

    In ons servicepunt kan je betalen met Ecocheques, kredietkaart, contant geld en Bancontact.

    4.2 Kan ik met ecocheques betalen?

    Ja, je kan met ecocheques betalen bij aankopen in ons fysieke servicepunt. We aanvaarden elektronische ecochques van Sodexo, Edenred en Monizze.

    4.3 Wat is het rekeningnummer van Reswipe?

    Heb je gekozen om te betalen met een bankoverschrijving? Dan kan je het geld overmaken naar ons rekeningnummer: BE90 0689 4736 0732. Vermeld bij het betalen altijd je Bestel- of Factuurnummer.

    Ruilen & Retourneren

    5.1 Hoe kan ik mijn product retourneren?

    Als je je telefoon of accessoire wil terugsturen voor een omruiling, terugbetaling of garantie, vul dan eerst ons retourformulier in.

     

    Na het aanmelden van je retour zal deze zo snel mogelijk worden goedgekeurd en ontvang je van ons een prepaid Bpost retourlabel.

     

    Belangrijk bij het retourneren van je iPhone:

    Schakel zeker de functie ‘’zoek mijn iPhone’’ uit, anders kunnen wij de herstelling niet starten of zal de retour geweigerd worden. Dit doe je in: Instellingen > Je naam > iCloud > Zoek mijn > Zoek mijn iPhone.

    Wis hierna je toestel en verpak deze zorgvuldig. Onze Reswipe-doos of voldoende bubbelplastic geeft een goede bescherming.

    Gaat het toestel niet aan? Lees dan de instructies op deze link om je iCloud account via de computer te verwijderen.

    5.2 Welke retourmogelijkheden heb ik?

    Binnen de 14 dagen na ontvangst van je product heb je verschillende opties:

    • Je iPhone gratis ruilen voor een ander toestel, model of kleur naargelang de beschikbaarheid en je wensen.
    • Je telefoon laten repareren
    • Je telefoon retourneren en je geld terug laten storten.

    Je kan je keuze aangeven in ons online retourformulier.

    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking